Eventbureaus denken zoveel mogelijk “out of the box”

  • 01 februari 2018
  • 4 minuten leestijd min

Niet in kansen, mogelijkheden of geld. Zo benaderen de meeste eventbureaus de start van een nieuwe opdracht. c. Maar het gegeven is: the harder you try, the less you accomplish". Ze zijn nu eenmaal gewend na te denken over dingen die ze kennen. Dat is logisch en niets mis mee maar….. de kans is dan aanwezig groot dat de creatieve bouwstenen vaak op eenzelfde wijze worden gestapeld. En dat komt het creatieve idee of het vinden van de unieke oplossing niet altijd ten goede.

Vandaar dat veel event specialisten ook regelmatig gebruik maken van de (deel)input van derden. Creatieve denkers en doeners uit het netwerk van het eventbureau en de daar werkende specialisten. Inspiratoren uit geheel verschillende vakgebieden die het een uitdaging vinden om samen met de evenementen professional na te denken over het invullen van een opdracht. Een fotograaf/filmer benadert de opdracht ruimtelijk - inhoudelijk terwijl iemand met een reclame of pr/communicatie achtergrond de opdracht weer vanuit een andere invalshoek zal benaderen. Omdat geen opdracht hetzelfde is kan out of the box denken en doen het verschil maken.

Out of the box denken betekent:
Geen grenzen, kaders of limieten. (binnen de sfeer en uitgangspunten van de opdracht)
Verplaats het denken over meerdere schijven en meerdere achtergronden.
Probeer bij het verbinden van de uitkomsten/resultaten niet te forceren, maar wacht en vertrouw erop dat het kwartje gaat vallen. Dan ontstaat een uitvoerbaar, effectief en origineel evenement.