Van catwalk tot modeshow, waaraan moet je denken.

  • 01 februari 2018
  • 4 minuten leestijd min

Waaraan moet je zoal denken bij het organiseren van een modeshow? Bij geen ander evenement wordt het totaal zo bepaald door de som der delen. Gespecialiseerde bureaus organiseren en begeleiden succesvolle (mode)shows. In de meeste gevallen vooraf en achter de schermen. Ze beantwoorden vragen of bedenken oplossingen. Vragen als: wat zijn de criteria voor een succesvolle show op de catwalk? Hoe lang en hoe breed op de catwalk zijn? Moet de vloer verlicht zijn of juist met een balletvloer. Hoe benut je lichteffecten boven de catwalk het best? Wanneer maak je gebruik van beeldschermen waarop beeld geprojecteerd kan worden? Hoe zet je het gebruik van special effects in zonder dat het de show beïnvloed.

Maar ook: wat is de doelgroep en hoe stel je dan de vormgeving en versieringen samen. Waar vind je een choreograaf? Wat wil je uitstralen? Hoe maak je de keuze uit modellen, de kleding, de muziek en de visagie. Goed kijken naar de doelgroep, hun wensen en verwachtingen en daar net boven gaan. Verras door bijvoorbeeld met dansers in plaats van modellen te werken. Dat maakt de choreografie ook makkelijker en meer spectaculair. Qua aankleding adviseren wij om het zo strak mogelijk te houden. Want, het gaat om wat er zich on stage afspeelt! De rest leidt alleen maar af. Muziek is enorm belangrijk! Vaak zie je de show weer voor je als je naderhand ergens anders de muziek weer hoort.