COR-Events

COR-Events

  • Conceptueel
  • Organisatorisch
  • Out-of-the-box
Wat doen jullie concreet anders dan de andere evenementenbureau's
We stellen ons niet op als leverancier. In plaats daarvan nemen wij een tijdelijke plaats in de organisatie van de opdrachtgever in. Verbinden wij de betrokken afdelingen, disciplines en medewerkers om de kern (de 'core' dus)van de boodschap optimaal tot zijn recht te laten komen in het evenement.
Wat is jullie favoriete locatie voor een evenement en waarom?
De locatie van de opdrachtgever. Omdat hier het DNA van het bedrijf het mest duidelijk aanwezig is. Daarnaast heeft de WKR-regeling er toe geleidt dat het fiscaal veel interessanter is om het evenement in de locatie van de opdrachtgever te organiseren. Daarnaast zijn er vele, prachtige evenementenlocaties die zouden kunnen adviseren.
Wat dreigde er mis te gaan gedurende een evenement en hoe hebben jullie dit opgelost?
Bij de opening van Stadshart Amstelveen was onze voormalige koningin Beatrix uitgenodigd. In de schouwburg van Amstelveen werd een belangrijke videofilm getoond. Om te zorgen dat hoe dan ook de film zou worden vertoond hebben we met gestackte projectoren gewerkt. Dit leverde een zeer hoogwaardige projectiekwaliteit op maar in worst case scenario zou de film nog steeds op acceptabel niveau geprojecteerd kunnen worden.
Toon telefoonnummer Website

Al onze cases

Over dit evenement

De Bieze Food Group bestaat louter uit familiebedrijven. Familiebedrijven zijn slagvaardig en staan dicht bij de klant. Daarnaast hadden ze vrij recent 3 familiebedrijven uit de foodindustrie in Belgi? overgenomen en de Belgische medewerkers wilde men graag laten integreren met de Nederlandse medewerkers. Uiteindelijk moest het 1 groot familiegevoel worden. In het traject naar het evenement toe hebben we een lipdub gemaakt met alle medewerkers op de verschillende locaties. Op de muziek van "We are family". Hierdoor ontstond op een subtiele wijzer de verbinding en werd het familiegevoel versterkt. Het eindresultaat werd tijdens de opening getoond en met luid gejuich ontvangen. Daarnaast hebben we een speciale mens product film gemaakt. De Bieze Food Group produceert enkel kwaliteitsproducten maar dat niet zonder de geweldige medewerkers. Dus hebben we het product een gezicht gegeven met vertegenwoordigers van de diverse werkmaatschappijen. Tijdens de opening werd deze film getoond tijdens een live optreden van Circle Percussion. Tijdens de finale werd de verrassing nog groter toen de voltallige directie ook meedeed in deze percussie act. Aansluitend startte er in de diverse overige zalen van Hart van Holland een gevarieerd entertainmentprogramma. Bijzondere act was de ingestudeerde speed dating act van First Floor waarbij de Nederlandse en Belgische medewerkers met een knipoog aan elkaar werden gekoppeld. De catering was een Bieze Foodmarket die in samenwerking met de keukenbgrigade van Hart van Holland werd ge?ntegreerd in het buffet. De avond werd afgesloten met een vuurwerk en special effects show rond de buitenfonteinen van Hart van Holland

Referentie

op aanvraag - CEO

Verrassend en tot in de puntjes verzorgd waarbij onze doelstelling op een zeer subtiele wijze in het concept verwerkt was.

Over dit evenement

In de 27 jaar dat de Rabobank in Almere zit, is deze gegroeid tot de zevende Rabobank van Nederland. Gestart in een stacaravan om de eerste bewoners van dienst te zijn, breidde de bank uit tot meerdere vestigingen die nu worden geclusterd in het nieuwe hoofdkantoor. Als hoogste gebouw van Almere (47 meter) vond Rabobank Almere dat ze daar iets mee moesten doen. Na een uitgebreide briefing bleek dat ze tevens een duidelijke boodschap naar haar 3 doelgroepen wilde afgeven. Met de genodigden, medewerkers en leden wilden ze maar kort stil staan bij het verleden en vooral vooruit kijken naar de toekomst (een 'Open vizier naar de toekomst' dus). En in het bijzonder stil blijven staan bij de cohesie tussen de Rabobank en Almere. Verdieping 10 en 11 zijn op de kop van het pand ??n geheel en je kijkt dan door een waanzinnig transparante gevel. Dit gaf ons de nodige inspiratie met de bijbehorende briefing in de achterzak. Vanuit deze situatie kijk je als het ware naar de toekomst van Almere. Het evenementenconcept kreeg dan ook de toepasselijke naam: ?OPEN vizier naar de toekomst?. De toekomst staat synoniem voor een driedimensionale blik. De uitnodiging, gesierd met het evenementenlogo, is een kaart die je kunt vouwen tot een heuse 3D-bril. Als je als ontvanger door deze bril kijkt zie je het nieuwe pand in 3D. De opkomst voor de offici?le opening voor genodigden en het medewerkersfeest is hierdoor ongekend hoog. De openingsshow begon met een vertolking van het Almere lied door Sylvia Samson. Door de 8 meter hoge vide brachten wij haar op niveau van de gasten door middel van een speciale lift. Tijdens de refreinen kwamen er nog 2 liften omhoog met Annemarie JOrritsma en de directeur van Rabobank Almere. Zij zongen het Almerelied mee. Daarna verdween de lift van Sylvia en ontstond er een natuurlijke dialoog tussen de burgemeester en de directeur. Deze werd besloten met de woorden: "Open vizier naar de toekomst". Vanuit het tegenover gelegende WTC gebouwen startte er een driedimensionale lasershow die ook zichtbaar was voor de stad Almere. De lasershow eindigde met het logo van het evenement waarna in de verrekijker een podium op 45 meter hoogte zichtbaar werd. Corpus verzorgde een prachtige rope-act om aansluitend binnen een contortionistenact op te voeren. De officiele opening werd afgesloten met wederom een optrede van Sylvia Samson. Ditmaal buiten op een rond podium en op dzelfde hoogte van 45 meter. Ze zong het speciaal op maat geschreven Rabobanklied en tijdens de finale werd ze omhoog gelierd waarna haar jurk 3 meter langer werd. Een show vol verrassingen maar wel met een duidelijke boodschap. Voor de medewerkers hebben we de openingsshow herhaald waarna we een eigen talentenshow voor de medewerkers hebben georganiseerd. De laatste dag was voor de leden. De nadruk hier lag op een goede logistiek omtrent de rondleiding door het pand en een uitstekende gastvrijheid bieden. Dit evenement werd bekroond met een Zilveren Giraffe.

Referentie

op aanvraag - algemeen directeur

Algemeen directeur Rabobank Almere: "Ik kom zelf op de nodige openingen maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de gasten zo spontaan ging klappen. Voor dat ik wist, was ik na afloop als het ware een receptie handen aan het schudden. Iedereen feliciteerde me met deze fantastische opening."

Over dit evenement

Het evenement werd georganiseerd tgv 75 jarig bestaan van Grontmij Technical Management (GTM). Tijdens de briefing hebben we met de opdrachtgever ook sterk gekeken naar de boodschap die we met dit evenement konden meegeven. Zo krijgt het evenement een communicatieve waarde in plaats van het enkel vieren van de feestelijke mijlpaal. Samen werken is meer dan werken alleen werd door ons vertaald in "Pas de deux". Een 'dans' tussen GTM en haar opdrachtgevers. Daarnaast wilde GTM duidelijk maken dat ze een grotere productenverscheidenheid hebben dan bij de meeste opdrachtgevers bekend is. Video is dan het meest krachtige middel om te gebruiken. We hebben een speciale videofilm gemaakt op de muziek van Working together waarin testimonials van medewerkers en opdrachtgevers van GTM centraal stonden. Al dan niet gefilmd op projectlocaties of versterkt met foto's en beelden van projecten. In de uitnodiging kwam het tweeledige van het evenement sterk ter uitdrukking. In een soort yin yang ontwerp werd de gast alvast geïntroduceerd hoe belangrijk de band is tussen GTM en haar opdrachtgevers. Het evenement vond plaats in de De Perserij. Een mooie zaal van DeFabrique waar de oude technieken van weleer nog zichtbaar zijn. Een goed decor voor dit evenement. Naast de videofilm hadden we een speciaal entertainmentprogramma bedacht waarbij de acts op samenwerking van 2 artiesten gebaseerd waren. Een duo contortionisten-act met o.m. Danielle Bubberman (winnares 1e Holland's Got Talent) en duo sengle act met medaillewinnares Renske Endel. De sopranen Lieve Geuens en Esther Been hadden een speciale act bedacht waarbij ze interactie met de gasten opzochten. Klassieke muziek in het Nederlands gezongen met een humoristische knipoog werd met veel applaus ontvangen. De finale act werd ingevuld door Joke de Kruijff. Tor ieders verassing hadden Joke, Esther en Lieve ook nog een speciale GTM-lied ingestudeerd waarin uiteraard de boodschap van het evenement weer subtiel in verwerkt was. Een act met 3 artiesten in plaats van 2 maar daar maalde na afloop niemand om. De gasten waren op een verrassende manier vermaakt en de doelstellingen van GTM waren bereikt. Een bijzonder project in deze was de betrokkenheid van GTM bij de bouw van het Ronald McDonald Centre Only Friends te Amsterdam. Grontmij werkte hier belangeloos aan mee en op de avond zelf werd door GTM en speciale ambassadeur Joke de Kruijff nog een cheque overhandigd om dit mooie project nog extra steun te bieden.

Referentie

op aanvraag - Directeur

We hebben onze relaties een memorabele avond geboden waarbij onze boodschap op een subtiele en krachtige wijze werd vertaald.

Over dit evenement

Volgens AM bestaat de organisatie uit reizigers en trekkers. De reiziger heeft alles gepland, is conservatief en treed niet buiten de kaders. Een trekker is open mindend, progressief en treed regelmatig buiten de kaders. Voor de WOM-dag 2004 was de insteek dan ook om de sfeer en de middelen af te stemmen op de trekker. AM heeft met name behoefte aan trekkers gezien hun toekomstvisie. De voormalige Cobercofabriek is een aantal jaren geleden gekocht door AM Wonen. In de toekomst zal deze locatie een geheel nieuwe bestemming krijgen. AM Wonen is als projectontwikkelaar als geen ander in staat om de juiste conversie te bedenken. Doch daar het op het moment van het evenement geen duidelijke bestemming had was het een uitstekende locatie voor ons evenementenconcept. Een ruwe, industri?le omgeving, waar de melkluchtjes nog overduidelijk aanwezig zijn en de grassprieten uit het parkeerterrein steken. Deze locatie was de basis voor een zogeheten ?white room?. Een blanco ruimte waar middels een ?mega-heisessie? een ieder met blanco middelen zijn eigen creaties kan maken. Hiervoor hebben we 2 ruimtes ingericht. Een plenaire ruimte met een dubbele catwalk en een ruimte met 25 Visiekamers. Alle gasten kregen bij binnenkomst in het pand een rode AM vouwstoel, een soort rugzak voor de trekker. Deze stoel was de enige stoel en dus direct hun eigen stoel voor het gehele programma. In de stoel zat tevens het lunchpakket en lunchuitrusting. De reden dat we deze stoel hebben gebruikt is tevens van praktische aard. In de plenaire ruimte hadden we bewust een catwalk gebouwd. Hierdoor ga je voorbij aan de traditionele opstellingen en is de afstand van de spreker(s) tot het publiek minimaal en niet op de laatste plaats daar ?Visiegericht Ontwikkelen? gesymboliseerd wordt door op en neer lopen (voortdurend in beweging zijn). Door gebruik te maken van deze stoel kon elke medewerker zijn plek dichtbij de catwalk innemen. De plenaire sessie vond plaats op de catwalk. De sprekers benadrukte ieder op hun eigen manier de gedachte en bedoeling achter ?Visiegericht Ontwikkelen?. Doordat ze de gehele catwalk moesten benutten verviel het traditionele topdown-gehalte en werd de inhoud duidelijk en gemakkelijk gecommuniceerd. Een cabaretduo en een operazangeres zorgden voor de entertainmentbreaks. Een naadloos programma waarin tevens de nieuwe huisstijl, de nieuwe campagne en en de nieuwe AM corporate en Wonen promofilm werden getoond. De zijbeuken waren strak ingericht met de nieuwe campagne en ge?ntegreerde videoschermen. Een mooi contrast ten opzichte van de ruwe sfeer van de fabriek. Daarna moest er gewerkt worden. Op de badges die ze bij de entree ontvangen hadden stond een Visiekamer letter en op de achterzijde een plattegrond waar de betreffende Visiekamer zich bevond. De Visiekamers waren ruimtes in AM-rood uitgevoerd met een afmeting van 4 x 3 meter. In de ruimte hingen 2 blanco platen en lagen er allerlei hulpmiddelen (tijdschriften, plakband, schaar, kladpapier, stiften, etc.). Tijdens de plenaire sessie was al duidelijk gemaakt dat de specifieke opdracht voor deze middag zou zijn om na te denken over de bestemming van de Cobercofabriek. Vooraf gekozen inleiders liepen rond om de groepen ?een handje te helpen?, te inspireren, informeren en motiveren. Door de beperkte tijd die ze kregen werd er hard en enthousiast gewerkt. 2 fotografen legden de werkzaamheden en visuele resultaten vast. Het was een prachtig schouwspel. Daar ze de volledige vrijheid hadden gekregen werden er al snel taken verdeeld, zag je leiders op staan, werden er ?projectgroepen? naar buiten gestuurd om daar inspiratie op te doen en informatie te vergaren voor de binnenploeg. Een zichtbaar tevreden opdrachtgever had zijn doel bereikt. Met minimale middelen droegen deze groepen optimaal bij aan de interne communicatieboodschap ?Visiegericht Ontwikkelen?.

Referentie

op aanvraag - Directeur HR

Je kan een organisatie-veranderingstraject niet middels 1 of 2 evenementen realiseren. Maar door de opzet en uitvoering van dit evenement hebben we een behoorlijke stap voorwaarts gezet.

Weten met wie je te maken hebt? Bekijk de LinkedIn pagina van de organisator.

Bekijk LinkedIn

Vrijblijvende offerte / prijsindicatie

Vraag vrijblijvend een prijsindiciatie aan en ontvang een antwoord binnen 12 uur!

  • Overzicht van top evenementenbureaus in Nederland
  • Vergelijk snel en eenvoudig de specifieke kenmerken van de bureau's
  • Bekijk de aantoonbare wapenfeiten
  • Kom direct in contact met de juiste personen binnen het bureau