MSL

MSL

  • Strategisch
  • Pragmatisch
  • Out-of-the-box
  • Doelgericht
Wat doen jullie concreet anders dan de andere evenementenbureau's
MSL is een strategisch communicatieadviesbureau en onderdeel van Publicis One. Met onze full-service aanpak zorgen we voor evenementen die bijdragen aan de organisatiedoelen met effectieve, verrassende en creatieve concepten. In de pre-productie brengen onze afdelingen creatie en productie een idee tot leven en zorgen wij voor een vlekkeloze uitvoering.
Wat is jullie favoriete locatie voor een evenement en waarom?
De keuze van een locatie is afhankelijk van zoveel verschillende factoren. Voor MSL de uitdaging om de wensen van de opdrachtgever samen te brengen met verrassende locaties die passen bij een organisatie of het thema van het evenement. Elke evenement is anders en vraagt om specifieke oplossingen.
Wat dreigde er mis te gaan gedurende een evenement en hoe hebben jullie dit opgelost?
Het gebeurt zelden dat iets compleet dreigt mis te gaan tijdens een evenement. We denken vooraf na over de mogelijke scenario?s. Maar we beschikken over voldoende inventiviteit, ervaring en een gezonde dosis humor om onverwachte zaken een andere wending te geven.
Toon telefoonnummer Website

Al onze cases

Over dit evenement

De opdracht was om een mediageniek concept te ontwikkelen voor de opening van de meest innovatieve, geautomatiseerde containerterminal ter wereld en verzorg de uitvoering voor alle (internationale) stakeholders en medewerkers. Een opening op een high risk locatie. De vijf internationale partners (APL, CMA-CGM, DP World, HMM, en MOL) van RWG die deze terminal mede tot realisatie hebben gebracht, moesten een prominente rol krijgen met sensitiviteit voor de verschillende culturen. De spectaculaire openingsshow werd in gang gezet door de burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, en Managing Director van RWG, Ronald Lugthart. De show startte op een verrassende wijze met vijf drones die binnenvlogen met globes, tegelijkertijd werd er een openingslied gezongen door de 12-jarige Chelsea op de speciaal gecomponeerde muziek van DJ Mark Ericson. De drones lieten de globes vallen waarop 15 dansers een spetterende dansshow gaven met de globes. Hierop volgde een gemoderniseerd Frans operanummer La Mer gezongen op 40 meter hoogte door operazangeres Mylou Deurloo. De show sloot af met een drumspektakel met Japanse en Koreaanse invloeden. Op het hoogtepunt verscheen het kunstwerk, een globe van 3.80 meter hoog, vanachter een containerwand. Deze werd dezelfde avond nog bij de entree geplaatst. Na de show volgde een relatie- en medewerker event in het terminal gebouw. Ruim 50 artikelen in nationale en internationale media, print en online, waaronder het FD, De Telegraaf, het AD en RTL Nieuws. 640 tevreden gasten inclusief VIP gasten uit o.a. Dubai, Frankrijk, Japan, Korea en Singapore met de medewerking van 60 acteurs, zangers en andere artiesten in de openingsshow.

Referentie

Carmen van Aspert - Productie & Event Manager

Op aanvraag

Over dit evenement

Inspireer, in het kader van het 55-jarige jubileum, 29.000 medewerkers wereldwijd tot merkambassadeur, verhoog de bedrijfstrots en beperk het verloop. Dat was de opdracht die we graag uit hebben gevoerd met als resultaat een wereldwijde, feestelijke internal branding campagne voor alle Randstad medewerkers in 39 landen. Het hart van de campagne was het Route 55 concept dat tot uiting kwam via een online platform, een mobile app en 26 events. Om naar het event toe te werken, werden medewerkers 55 weken van te voren betrokken via een online platform. Hierop konden medewerkers o.a. meedoen aan interactieve activiteiten, zoals brand quizes, de CEO for a day challenge, het culture shake forum en de spectaculaire muzikale Randstad Talent Hunt. Op 26 september werden in 24 uur tijd 26 events georganiseerd van Tokyo tot aan Buenos Aires. MSL bedacht één format voor deze 26 events met vaste ingrediënten en met ruimte voor couleur locale. Eén van deze vaste componenten was een openingsvideo die samen met Randstad medewerkers is opgenomen. Een ander ingrediënt was het verbinden van alle events wereldwijd met een social wall. MSL verzorgde gedurende de events de activatie hiervoor. Het derde vaste onderdeel was een connecting video. Deze werd elk uur opnieuw gepubliceerd met nieuwe event beelden. Na het evenement konden medewerkers foto's en video's uit de hele wereld bekijken op het platform en hun eigen personal aftermovie maken en delen via social media. 28.243 van 29.000 medewerkers geregistreerd op het platform, in 24 uur tijd 26 events wereldwijd van Tokyo tot aan Buenos Aires.

Referentie

Carmen van Aspert - Productie & Event Manager

Op aanvraag

Over dit evenement

Na 5 jaar research en development, 1,6 miljoen testkilometers en 200 personen die er aan hebben gewerkt, kon er eindelijk vrij over worden gecommuniceerd: BP brandstoffen met Active Technology. MSL organiseerde een internal launch event voor deze nieuwe BP brandstoffen in de Fabrique te Utrecht. Maar liefst 350 mensen met een BP hart waren aanwezig. Met een grote tribune, toneelspel, een meet & greet en een grootse Quiz onder leiding van Victor Brand werd deze grootschalige lancering gepresenteerd aan dealers, franchisees, site medewerkers en BP collega?s. In de show stonden het probleem, de oplossing en de voordelen van nieuwe brandstoffen centraal. Naast de inhoudelijke invulling was MSL ook verantwoordelijk voor de gehele organisatie: catering, locatie, aankleding en inschrijf- en registratietraject. In zeer korte tijd hebben we een traject gerealiseerd van uitnodiging tot een gepersonaliseerd e-ticket voor 6 verschillende groepen genodigden. Een uitdagende productie die we zeer succesvol hebben weten af te ronden met een verrassende uitvoering op de dag zelf.

Referentie

Carmen van Aspert - Productie & Event manager

Op aanvraag

Over dit evenement

Het programma Naar Nationale Parken van Wereldklasse wilde middels een event hun stakeholders betrekken bij de herpositionering van de Nationale Parken in Nederland. Tijdens het event werkten 348 stakeholders, middels 10 verschillende break-out sessies, samen aan de toekomst van de Nationale Parken. Middels co-creatie werd hier verdere invulling aan gegeven. Ook sprak keynote spreker Allison Druin, van National Park Service (NP) live via Skype. MSL verzorgde een storytelling workshop waarin werd nagedacht over de Why van Nationale Parken. Daarnaast bedacht MSL BrainLab. Een kas waarin 12 studenten van verschillende hogescholen/universiteiten samen hebben gewerkt aan een vraagstuk over Nationale Parken. 348 stakeholders, 8 uur trending topic op Twitter en 14 partijen die samen met de Raad van Kinderen (onder begeleiding van Prinses Laurentien) de Nationale Parken Deal ondertekenden.

Referentie

Carmen van Aspert - Productie & Event Manager

Op aanvraag

Weten met wie je te maken hebt? Bekijk de LinkedIn pagina van de organisator.

Bekijk LinkedIn

Vrijblijvende offerte / prijsindicatie

Vraag vrijblijvend een prijsindiciatie aan en ontvang een antwoord binnen 12 uur!

  • Overzicht van top evenementenbureaus in Nederland
  • Vergelijk snel en eenvoudig de specifieke kenmerken van de bureau's
  • Bekijk de aantoonbare wapenfeiten
  • Kom direct in contact met de juiste personen binnen het bureau