Obsession | Evenementen & Communicatie

Obsession | Evenementen & Communicatie

  • Conceptueel
  • Organisatorisch
  • Out-of-the-box
  • Doelgericht
Wat doen jullie concreet anders dan de andere evenementenbureau's
Bijzondere ontmoetingen, perfect geregeld! Wij zien evenementen als waardevolle ontmoetingen, die we met visie en vakmanschap bedenken en realiseren. Door oprecht ge?nteresseerd te zijn in elkaar en in onze opdrachtgevers hebben we in de afgelopen 15 jaar mooie relaties opgebouwd in verschillende sectoren. Door onze passie, kennis en ambitie hebben we een plek verworven in de bovenlaag van de zakelijke evenementenbranche.
Wat is jullie favoriete locatie voor een evenement en waarom?
Locatie is altijd variabel...het moet juist afhangen van de vraag, het doel en de doelgroep waar een evenement plaats gaan vinden.
Wat dreigde er mis te gaan gedurende een evenement en hoe hebben jullie dit opgelost?
Natuurlijk zijn wij in de afgelopen jaren voor bijzondere situaties komen te staan, dat is inherent aan ons vak. Elk evenement is uniek en nieuw maar met zoveel ervaring en kennis in huis worden problemen altijd ver van te voren ge?limineerd. Voor de meest sappige verhalen nodig ik jullie graag uit voor de lunch bij ons op kantoor.
Toon telefoonnummer Website

Al onze cases

Over dit evenement

?Iedere bijeenkomst moet interactief zijn en het verschil maken.? Zo luidde de opdracht van minister Schippers van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om 18 unieke evenementen en conferenties te organiseren tijdens het Nederlandse EU-voorzitterschap. Na een uitgebreid aanbestedingstraject werden wij d? gespecialiseerde partner om voor al deze conferenties de meest impactvolle vorm te bedenken. De 18 conferenties met side-events vonden plaats van februari tot juli 2016, waaronder de grote kick off bijeenkomst over antibiotica-resistentie, een bewustwordingsevent over food product improvement, de informele raadsvergadering voor alle EU-ministers van Volksgezondheid en de eHealth week in de Beurs van Berlage. Voor ons was steeds de vraag: hoe kunnen we zoveel mogelijk impact cre?ren? Geen standaard bijeenkomst, maar de werkvorm bedenken die de inhoud tot leven brengt. Op het MEA-terrein bij Amsterdam was een speciale congreslocatie gebouwd. Binnen deze gestandaardiseerde omgeving wilden we toch iedere keer verrassen, en een plan en concept bedenken dat de inhoud en doelen van dat specifieke evenement versterkte. Speciaal voor dit project hadden we daarom een team samengesteld, dat helemaal toegewijd was aan de 18 VWS-conferenties. Alles had een reden ? het programma, het creatieve concept, de communicatiemiddelen, de aankleding ? zodat er echt op maat gesneden evenementen ontstonden. Dat kwam over, dat raakte! Zodat de discussies tussen alle EU-ministers, doorspekt waren van een gevoel van urgentie en resultaat opleverden. Zo werd een intentieverklaring opgesteld voor een gezamenlijke aanpak van antibiotica-resistentie, het fundament gelegd voor een dementie-vriendelijke samenleving en komt gezonde voeding permanent op de EU-agenda te staan. Ook was men er zeer over te spreken dat voor het eerst pati?nten een rol speelden in het programma van de eHealth week.

Referentie

Karin van der Velden - Adviseur Internationale Zaken, co?rdinatie internationale Evenementen & Protocol

?We zien het als een uitdaging om de inhoud van de opdrachtgever te vertalen naar de juiste vorm?, zegt Plasmeijer. ?Of dat nu de raadsvergadering is met een diner voor alle EU-ministers van Volksgezondheid of een interactief debat waarvoor de gasten van te voren inhoudelijk al ge?nthousiasmeerd moeten worden. We kijken steeds naar de vorm die het meeste resultaat oplevert. Alles heeft een reden, zodat er echt op maat gesneden evenementen ontstaan. De ontmoeting tussen mensen staat altijd centraal. Op dat moment gebeurt het; dan worden afspraken gemaakt en relaties onderhouden.?

Over dit evenement

Het slachtoffer in hoofd, hart en handelen krijgen. Met de veranderende wetgeving vanuit Europa als aanleiding benadert het ministerie van Veiligheid & Justitie ons om een voorstel te doen voor de organisatie van regionale bijeenkomsten. Niet langer staat namelijk de dader centraal in rechtspraak en aanpak. De blik verruimt zich en kijkt vooral ook naar wat nodig is voor de slachtoffers. Doel van de bijeenkomsten is daarom om met de vele betrokkenen en ketenpartners ? van politie tot reclassering en van OM tot Slachtofferhulp Nederland ? de consequenties voor slachtoffers in hoofd, hart en handelen te krijgen. Vooral de doelstelling ?het slachtoffer in hoofd, hart en handelen krijgen? fascineert ons. Wat betekent dat? En vooral, hoe bereik je dat? Het belangrijkste is om de professionals die dag in dag uit met slachtoffers werken, weer zicht te geven op het slachtoffer als persoon. Loskomen van de werkelijkheid als professional en doorvoelen wat een slachtoffer ervaart als hij of zij in contact komt met de politie, of de reclassering, of een rechter. De vorm die we hiervoor kiezen, is onorthodox. Een theaterstuk, dat gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Een slachtoffer vertelt haar ervaringen aan de hand van haar dagboek. Tussendoor worden vragen gesteld over de nieuwe EU-regelgeving. Het geheel is zo confronterend dat de urgentie van een andere aanpak en samenwerking voelbaar wordt. Na de pauze is er ruimte om dieper in te gaan op de regelgeving tijdens een tafeldialoog. De bijeenkomst is in zeven verschillende regio?s georganiseerd en overal was de impact enorm. De regelgeving was soms al ver ingevoerd, op andere plekken stond men nog aan het begin. De dialoog die de ketenpartners met elkaar aangingen, was een groot succes. Het theaterstuk zorgde er keer op keer voor dat zij zich openstelden als mens. De emoties liepen soms hoog op en daardoor kwam er veel discussiestof vrij die na de pauze kon worden gedeeld met elkaar. De zaal kon via een interactief systeem meepraten met de zwaargewichten aan tafel. Daardoor werd de weg vrijgemaakt voor een open en eerlijke verkenning van de verschillende werkwijzen, de samenwerking en wat er beter kan!

Referentie

Hester van Valburg - Programmasecretaris

Onze uitdaging als evenementenmakers is altijd welke vorm past het beste bij de inhoud van onze opdrachtgever? Toen het ministerie van Veiligheid en Justitie ons benaderde om zeven regionale bijeenkomsten te organiseren rondom een nieuwe wet, stelden we een theaterstuk voor die de blik zou verruimen van politie, reclassering, OM en Slachtofferhulp Nederland. Een onorthodoxe aanpak, waar onze opdrachtgever in mee ging. De impact was groot. Een slachtoffer vertelde haar ervaringen aan de hand van haar dagboek. Het geheel was zo confronterend dat de urgentie van een andere aanpak en samenwerking voelbaar werd.

Over dit evenement

Een spectaculair eindejaarsfeest, dat het familiegevoel en het fashionkarakter van het bedrijf versterkt. Zo wil PVH Corporation haar wereldwijde medewerkers van Tommy Hilfiger en Calvin Klein in Amsterdam ontvangen en bedanken voor alle inzet in het voorbije jaar. Voor het uitwerken van een concept, zoeken we aansluiting bij de focuslanden van PVH. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever, kiezen we voor een van de meest kleurrijke culturen ter wereld: India. Van daaruit maken we de vertaalslag naar Bollywood. Op geen enkele manier over-the-top en carnavalesk, maar feestelijk en stijlvol, helemaal passend bij de A-merken van PVH. De Amsterdam RAI ondergaat een metamorfose en wordt professioneel omgebouwd naar chique Indiase sferen. De hele inrichting heeft een Wow-factor. Een majestueus prieel in het midden biedt een podium aan dansers, artiesten en visuele projecties. Eromheen staan dinertafels opgesteld met kroonluchters en kristal om gezamenlijk, met 1.800 gasten, aan tafel te gaan. Na het diner volgt een groots feest, waarbij een sfeervolle Indiase tuin met reuzenrad en wijnbar fungeert als ontmoetingsplaats. In vier verschillende ruimtes is er muziek. Het draagt allemaal bij aan de feestelijke sfeer, waarin de gasten niet alleen een onvergetelijke avond beleven, maar ook ?hun? fashionmerk tot in de vezels voelen.

Referentie

Daniel O'Kelly - Creative Director / PVH Corporation

"De samenwerking tussen Tommy Hilfiger en Obsession is bijzonder. Waar Tommy Hilfiger tekent voor de merkbeleving, is Obsession verantwoordelijk voor de invulling, strakke organisatie en productie."

Weten met wie je te maken hebt? Bekijk de LinkedIn pagina van de organisator.

Bekijk LinkedIn

Vrijblijvende offerte / prijsindicatie

Vraag vrijblijvend een prijsindiciatie aan en ontvang een antwoord binnen 12 uur!

  • Overzicht van top evenementenbureaus in Nederland
  • Vergelijk snel en eenvoudig de specifieke kenmerken van de bureau's
  • Bekijk de aantoonbare wapenfeiten
  • Kom direct in contact met de juiste personen binnen het bureau