Ppeople

Ppeople

  • Conceptueel
  • Pragmatisch
  • Puntjes
  • Out-of-the-box
Wat doen jullie concreet anders dan de andere evenementenbureau's
PPeople is ondanks haar transparantie naar de opdrachtgever toe, nog steeds in staat zelfs diegene op de dag van het evenement op gepaste wijze te verrassen (PPeople Prikkel). Wij 'durven' dit omdat PPeople niet alleen weet wie haar klant als bedrijf is, wij streven ook naar chemie tussen contactpersonen van beide organisaties. Onze PPeople Prikkels zitten hem in de kleinste details welke ervoor zorgen dat het evenement wordt gedragen en geladen. Met als resultaat een permanente herinnering.
Wat is jullie favoriete locatie voor een evenement en waarom?
De favoriete locatie van PPeople is de locatie van de opdrachtgever zelf, dus het bedrijfspand. De hal, de expeditie ruimte, om van niets iets te maken met alle sfeer van dien. Geweldig. Dat gasten binnenkomen en denken WOW!
Wat dreigde er mis te gaan gedurende een evenement en hoe hebben jullie dit opgelost?
1.Tijdens een event werd het programma onderbroken voor een vuurwerkshow buiten. Echter zagen wij dat de dames dunne jurkjes aanhadden en veelal geen jas. Vliegensvlug zijn wij naar het naast gelegen park gegaan en hebben toen 70 fleece dekens opgehaald. Deze lagen op de garderobe en de dames zeiden: 'jeetje zelfs hier is over na gedacht?. 2.De zaal was met valdoeken onderverdeeld in 4 ruimtes. Tijdens de opening in de lasershow zouden tegelijk de doeken naar beneden moeten gaan. Tijdens de repetitie ging dit goed, helaas tijdens de show niet. Snel hebben de technische heren het doek handmatig naar beneden getrokken, men had het niet eens in de gaten.
Toon telefoonnummer Website

Al onze cases

Over dit evenement

SM!LE - Everybody smiles in the same language. Glimlachen is zoiets simpels, maar zoiets krachtigs! Je word er zelf gelukkiger van, maar anderen ook. Het is aanstekelijk. Het verlicht stress. Het wekt vertrouwen. Het maakt je aantrekkelijker. En? met een glimlach leef je langer. Kortom, een SM!LE maakt je dag beter! Met een glimlach de kernwaarden van het bedrijf uitdragen is de basis van de draagkracht. Hard werken met een glimlach; het is heerlijk en een stuk productiever voor jou, jouw collega?s, de klanten en je omgeving. Dit is het uitgangspunt voor ?SM!LE?: Everybody smiles in the same language, een event ontworpen om de BeNeLux medewerkers dichter bij elkaar te brengen. De verschillen tussen medewerkers uit verschillende landen lijken veel groter dan ze daadwerkelijk zijn, je hoeft alleen maar op zoek te gaan naar de overeenkomsten. Bijvoorbeeld de taal van het lachen. Bij binnenkomst worden de gasten hartelijk welkom geheten door enthousiaste hostesses (uiteraard met een prachtige lach). De hal staat vol met grote banieren met daarop foto?s van vrolijke collega?s, gemaakt op voorgaande evenementen. Meteen komen die goede herinneringen aan de afgelopen evenementen weer naar boven. Bij de registratiebalie krijgt elke deelnemer een badge met een verrassende twist. Niet alleen de eigen foto staat erop, maar ook die van maar liefst 9 (nog onbekende) collega?s. Blijkbaar hebben al deze collega?s iets gemeen, gebaseerd op de grappige ?plaatjes-vragenlijst? die bij het registratieproces is ingevuld. Dat is nog eens een originele manier van netwerken! Ook de versnaperingen geven je gegarandeerd een dikke SM!LE: coffee-art op het schuim van de cappuccino en een mini-cup cake met verschillende vrolijke smileys erop. Een goed begin van een fantastische dag! En dan gaat het echt beginnen. De plenaire sessie wordt geleid door Bob Delbecque, en energieke spreker die in het Frans, Engels en Nederlands een amicale kwinkslag maakte tussen de verschillende talen. Ondanks de verschillende spreektalen wordt er geen gebruik gemaakt van tolkensets, omdat daarmee ??n taal ondergeschikt wordt gemaakt aan de rest en dat is nu juist niet de bedoeling. Iedereen is even belangrijk, iedereen hoort erbij en we zijn samen ??n bedrijfsfamilie. Na het plenaire deel wordt er een uitgebreide lunch geserveerd. Als knipoog wordt alles geserveerd met Amnesty International-servetten welke zijn bedrukt met het gedicht ?Een Glimlach? van de Zibabwaanse Emelda Tshuma. Hoe toepasselijk! Na de lunch is het aan de deelnemers om bij anderen een glimlach te verzorgen. Gewapend met een iPad mini gaan de gasten de binnenstad van Breda in. Doel; maak als team zoveel mogelijk foto?s van lachende mensen. Alleen zitten daar wel bepaalde voorwaarden aan.. In drie rondes van 45 minuten moeten gasten zoveel mogelijk verschillende beroepen, bevolkingsgroepen, leeftijden, dieren etc. fotograferen. En ze mogen van elk maar ??n foto maken! Hoe ze precies de glimlach bij mensen op het gezicht krijgen, dat is vrij om te bepalen. Sommige vragen of opdrachten verschijnen op de iPad, maar anderen moeten live worden uitgevoerd. Er lopen namelijk diverse acteurs door de hele stad, alleen herken je ze in eerste instantie niet omdat ze perfect in het straatbeeld passen. Een straatmuzikant die je uitdaagt om met hem mee te doen bijvoorbeeld, of een stratenmaker die je vraagt hem ??n minuut te helpen. Of bijvoorbeeld Dirk de zwerver, een levensechte robot die op afstand wordt bediend. Ze zorgen allen gegarandeerd voor een SM!LE op het gezicht!

Referentie

Op aanvraag - Eventmanager

De organisatie van PPeople geeft ons een glimlach, iedereen liep met een smile naar buiten.

Over dit evenement

Hart van Sanquin PPeople krijgt de opdracht een jubileum te organiseren waarbij de medewerkers zelf het feest dragen. Het moet een overweldigend feest worden met voor ieder wat wils, waarbij de kernwaarden van Sanquin centraal staan. Het resultaat: een concept waarin de medewerkers van Sanquin centraal staan, waarin de trots van het bedrijf naar boven komt en waar alles gaat om het hart van ?n voor Sanquin. Het evenement wordt afgetrapt met een spetterende opening, geheel verzorgd door de medewerkers zelf. Met recht de hartslag van het event, wat de positieve energie naar de rest van het evenement door pompt! Maar liefst 3500 gasten met 5 verschillende instrumenten worden begeleidt door 9 percussionisten: een oorverdovend spektakel. De gasten worden vervolgens via een rode corridor, de slagader waar men steeds sterker het geluid van een hartslag hoort, naar de overige feestruimtes geleidt. Het centrale plein is als het hart van de avond, van waaruit bezoekers verschillende ruimtes kan bezoeken. Deze ruimtes dagen medewerkers uit, want uitdaging en verbetering staat centraal bij Sanquin. Zo kan men naar de expositie ruimte waar een tentoonstelling van eigen gemaakte werken te bewonderen is. Deze collectie wordt later op de avond geveild, waarmee er ook anderen een warm hart wordt uitgedragen. Samen met Ans Markus wordt er ter plaatse nog een kunstwerk gemaakt, die een jubileumplaats zal krijgen op de kantoren. Zo kan iedereen ook na afloop van het evenement nog nagenieten van het Hart van Sanquin! Daarnaast draait Hart voor Sanquin om vriendschap. Medewerkers worden vrienden. En met vrienden leef je, werk je en eet je samen, je maakt muziek, je lacht en je geniet. Er is een ruimte met Sanquin in Concert waar medewerkers samen met de band optreden. Dit is vooraf uitgebreid gerepeteerd en medewerkers zijn begeleidt door professionele docenten in zang, dans en muziek. Bij de ruimte Friends in Concert is een groot symfonie orkest met diverse artiesten die zorgen voor een avondvullend muzikaal programma. Bij Passie van Sanquin kunnen bezoekers interactief met elkaar aan de slag bij diverse workshops. Ook deze workshops hebben medewerkers zelf aangedragen. In het Sanquin Restaurant kan er een tafeltje gereserveerd worden voor 2, 4 of 6 personen, waar met collega?s in 20 minuten tijd heerlijk genoten kan worden van een culinair hoofdgerecht met bijpassende wijnen. Dit alles draagt bij aan de vriendschap tussen medewerkers en Sanquin. Je bent pas echt vrienden als je hart dat voelt. Wanneer men zijn hart laat spreken staat het voor eerlijkheid, liefde en vriendschap, maar een goed hart staat ook voor gezondheid voor jou en je medemens. Je hart laat zien dat je trots bent op je vrienden, je omgeving en wie je bent. En dan is daar de klap op de vuurpijl die deze vriendschap vorm geeft: een spetterende finale met lichtshow en een lied op maat gemaakt door medewerkers en artiesten, live meegezongen met het groot symfonieorkest. Gezamenlijk wordt Sanquin gevierd. Trots op Sanquin, met een groot hart voor Sanquin: dat is Hart van Sanquin.

Referentie

Op aanvraag - Directeur bedrijfsvoering

PPeople heeft ons super verrast met een creatief concept, exact toegepast op onze uitgangspunten en in uitvoer overtroffen.

Over dit evenement

Incentive Marrakech De stad vol wonderen, honderden straatmarkten, palmbomen, kamelen en de avondzon die ver achterin de straten ondergaat. De bruisende stad wordt omringd door de uitgestrekte woestijn en op de achtergrond is het machtige Atlasgebergte te bewonderen. Marrakech is werkelijk een prachtplaatje! Dit juweeltje is dan ook de ideale bestemming voor een personeelsincentive, en PPeople had het geluk dit te mogen organiseren. Op het vliegveld worden de gasten hartelijk ontvangen en begeleid naar de eerste overnachtingsplek. Niet zomaar een hotel, maar een prachtig tentenkamp middenin de woestijn, helemaal in de traditionele Marokkaanse stijl en onaangetast door westerse ontwikkeling. W?t een beleving. Bij aankomst op het Relais du Lac kamp is het donker en staat er direct een verassing gepland: een muziek optreden door een plaatselijke band! Onder het genot van een drankje aan de bar genieten de gasten van de Marokkaanse muziek. Later die avond staat er een 4-gangen diner gepland in het buitenrestaurant, wat geheel voor de gasten is afgehuurd. Tagine, couscous, Marokkaanse salades en fruit staan op het menu. Na het heerlijke authentieke diner is het tijd om de comfortabele bedden op te zoeken in ??n van de vele kleine tentjes die verspreid staan over het terrein. Na een uitgebreid Berber ontbijt, wederom in de buitenlucht en met een prachtig uitzicht over de woestijn, vertrekken de gasten uit het kamp. Vandaag rijden ze zelf door verschillende dorpjes om zo het echte gevoel van Marokko te ervaren! In stoere 4x4 jeeps crossen de gasten door de woestijn, 9 wagens op een rij, blinkend in de zon. Er wordt een indrukwekkende route gereden dwars door pittoreske berber-dorpjes, langs de voet van de hoogste berg van Noord-Afrika en over kleine, smalle, onverharde weggetjes langs open velden. Werkelijk prachtig! Uiteraard stoppen de gasten onderweg bij een lokale bewoners om alles te leren over de Marokkaanse thee ceremonie. Na deze fantastische ochtend is het tijd om heerlijk te gaan lunchen. Maar rust is er nog even niet bij, want bij aankomst in Terre d?Amanar staat er voor de waaghalzen een nieuwe verrassing klaar: een Monkey Bridge en zipline over een diepe vallei! Gaaf! Ook de lunch zelf is heel bijzonder: met uitzicht over de grote vallei komt iedereen even lekker tot zichzelf. Na de lunch staat er vervoer klaar naar het luxe hotel waar de gasten de rest van de reis zullen verblijven. Het is een prachtige locatie waar het aan niks ontbreekt. In de namiddag hebben alle gasten even vrije tijd. Relaxen aan het zwembad of even de stad in, alles kan. ?s Avonds staat er weer een transfer klaar voor een luxe diner in het prachtige paleis Gharnatta. Na het heerlijke diner kunnen de gasten het nachtleven ontdekken in Club Silver, en aan het eind van een fantastische feestavond staat er uiteraard weer vervoer klaar om de gasten terug naar het hotel te brengen. De laatste dag is alweer aangebroken, dus na een rustige ochtend waarin iedereen vrij is om te slapen, zwemmen, zonnen of de stad te verkennen is het hoog tijd om de welbekende Souks te ontdekken! Iedereen kijkt zijn ogen uit bij de talloze winkeltjes, straat in straat uit. Alle kleuren, geuren, mensen en spullen zijn bijna overweldigend, nog afgezien van de bizarre straatartiesten zoals slangenbezweerders die er te vinden zijn. Op het plein staan schattige paardenkoetsjes klaar om de gasten te betoveren door prachtig Marrakech. Na een heerlijke lunch bij het Al Bakara restaurant, gelegen aan het centrale Djemaa El Fna plein en met een prachtig uitzicht over het plein, het Atlas gebergte en de moskee La Koutoubia, komt deze reis toch echt op zijn einde. De gasten worden terug naar het vliegveld gereden en stappen voldaan het vliegtuig weer in. Wat een onvergetelijke incentive in de stad vol wonderen!

Referentie

Op aanvraag - HR Manager

Werken met PPeople was een feest, zij waren ons altijd 2 stappen voor en hadden alles tot in kleinste detail voor elkaar.

Over dit evenement

ReConnect15 De beleving, het trotse gevoel en de waardering centraal zetten, waarbij klanten en partners op een voetstuk geplaatst worden. Tegelijkertijd moeten aanwezigen elkaar op een plezierige manier kunnen ontmoeten. Dat waren de doelstellingen waarmee de opdrachtgever bij PPeople aanklopte. Wat resulteerde was ReConnect15, een geslaagd congres geheel in het teken van verbinden. Een klantenevenement waarbij de hele community van het bedrijf samen komt en op een interactieve manier informatie uitwisselt. Bij binnenkomst worden de aanwezigen gastvrij welkom geheten en ontvangen zij een badge met daarop een indicatie of zij klant, partner of medewerker van het bedrijf zijn. Door de relatie met het bedrijf te vermelden op de badge kunnen bezoekers gemakkelijker op mensen afstappen waarmee ze willen netwerken. Niet alleen de badges zijn gericht op verbinden, maar ook de locatie zelf draagt hier aan bij. Zo is de foyer ingericht als kennisplein, centraal gelegen tussen de verschillende zalen. Op het kennisplein zijn een aantal stands ingericht, ideaal dus om buiten de programmering om te netwerken. Het doel van deze dag is om de ?community? van het bedrijf bij elkaar te brengen en zoveel mogelijk informatie uit de wisselen op een interactieve manier. Dit wordt bij ReConnect15 in praktijk gebracht door een levendig programma neer te zetten, begeleidt door een zeer ervaren en professionele dagvoorzitter. De dag wordt in de theaterzaal goed geopend door een aantal experts op het podium die in een panelsetting hot-topic onderwerpen aansnijden. De CEO fungeert daarbij samen met de dagvoorzitter als gespreksleider. Naast luisteren naar de interessante visies van de experts kan de zaal ook zelf participeren door middel van de ?chatbox? die zo nu en dan de zaal in wordt gegooid. Deze microfoon in de vorm van een grote dobbelsteen maakt het makkelijk om de zaal bij de discussie te betrekken. Daarnaast is er de gehele dag een Twitter feed bezig waardoor bezoekers kunnen reageren op podium-discussies, vragen kunnen stellen aan experts en met elkaar in dialoog kunnen gaan over de onderwerpen. Hoogtepunt van de dag is de keynote speaker Joeri van den Bergh, medeoprichter van InSites Consulting en auteur van het boek ?How Cool Brands Stay Hot?. Hij weet elke zaal te boeien en betrekt het publiek actief bij zijn verhaal door middel van de Twitter feed. Ook Niek Boes weet de zaal te inspireren en laat een verpletterende indruk achter met zijn op maat gemaakte act. Wat een spektakel! Een programma vol interessante sprekers, een goed gevuld kennisplein en volop mensen om mee te netwerken. De Twitter feed staat de hele dag roodgloeiend, wat wel aan geeft dat iedereen deze dag betrokken is bij de content en volop bediend wordt op het gebied van de informatie waarvoor zij gekomen zijn. Een interessante dag vol nieuwe connecties, ReConnect15 is zeker geslaagd! Op naar volgend jaar!

Referentie

Op aanvraag - Marketing Co?rdinator

Strak en professionele organisatie, PPeople heeft ons veel werk uit handen genomen.

Over dit evenement

Samen Componeren Het samenwerken in een team om een nieuw concept succesvol op de markt te zetten kan worden vergeleken met het samenspelen in een orkest. In een orkest heeft ieder muziekinstrument zijn eigen rol en betekenis. In de praktijk zorgt deze metafoor ervoor dat we elkaar beter begrijpen en in harmonie met elkaar kunnen ?samen spelen?. Alle instrumenten zijn individueel onbelangrijk, maar zorgen samen voor een indrukwekkend geheel. Muziek maak je namelijk samen! Bij het concept ?Samen Componeren? is iedere medewerker een wezenlijk onderdeel van ?de muziek?, met een eigen rol en een eigen betekenis. Tijdens het evenement ontdekt iedereen zijn eigen rol en speelt iedereen zijn eigen partij in het orkest. Er zijn acht persoonlijkheidstypen te onderscheiden die worden aangeduid met een muziekinstrument: viool (sociale teamspeler), harp (vaak strategische positie), hoorn (harder werker, planning en ordening), gitaar (creatieve brein), trom (energie en prestatiedrang), trompet (enthousiasmeren en motiveren), bas (stabiele factor) en piano (overwicht). Het totale ?orkest? vormt het bedrijfsteam wat componeert, presenteert en succesvol maakt. Bij ?Samen Componeren? worden de gasten meegenomen in de wereld van het muziekstuk. De gasten komen het gebouw binnen via een backstage entree. In de artiestenfoyer ontvangen de gasten koffie met iets lekkers om vervolgens via de kleedkamers en de coulissen het podium te betreden. Het voordoek is nog gesloten als de gasten plaatsnemen in een theater (orkest) opstelling op het podium. Het licht gaat uit, er klinkt geroezemoes uit de zaal, de spanning stijgt. Dan plots gaat het voordoek open en staan voor de eerste rij acht blazers en een dirigent die voor een indrukwekkende opening act zorgen. Daarna stapt de dirigent Victor M?ller op het podium om een presentatie te houden waarmee hij de link legt tussen ?Samen Componeren? en het product. Er wordt ingegaan op ?samenwerken? om tot een succesvol verkoop te komen met als metafoor muziek en muziekinstrumenten. Pauzes en sprekers worden aangekondigd door blazers. De groep leert meerstemmig een speciaal geschreven song in gospel-stijl. Dat klinkt vast prachtig met die geweldige akoestiek in de zaal! Een deel van het lied wordt zelfs ter plekken gecomponeerd! Vandaag draait het ten slotte om samen componeren. De gehele presentatie van de dirigent evenals de inhoudelijke presentatie van het bedrijf worden ondersteund door middel van meerdere schermen achter elkaar, wat een heel speciaal effect geeft. Zo wordt er een interactief beeld op ??n deel van het scherm getoond die het resultaat van de werking van het product toont. Op het andere deel wordt het product zelf getoond, die eveneens bewegend is, en waarbij het zelfs lijkt het alsof het 3D is en in de ruimte ?zweeft?! Ook komen muzieksleutels tot leven en dansen deze tijdens de openingsact en presentatie op het scherm. De subsessies die volgen spelen zich af in de diverse kleedruimtes van de locatie. Door de gasten mee te nemen in het leven achter de schermen benadrukken we samenwerken en samen afstemmen. Tenslotte, voor een goed orkest moeten leden soepel met elkaar samenwerken, elkaar steunen en elkaar ook achter de schermen vertrouwen om tot mooie muziek te komen. De inzet van ieder lid van het orkest is van belang voor het eindresultaat. Zo staan Maat, Ritme, Harmonie , Melodie en de Dirigent voor de werkvormen Motivatie, Balans, Moed, Rechtvaardigheid en Visie. Deze zijn weer verbonden met de vier basiskrachten van de mens en komen terug tijdens de lancering: Eigen Kracht, Kracht van Verbinding, Kracht van Verbeelding en Kracht van Visie. Door het gebruik van de backstage entree en het plaatsen van de plenaire sessie op het podium, subsessies in kleedruimtes en pauzes en borrel in de artiestenfoyer wordt er een bijzondere setting gecre?erd. Samen Componeren is een evenement wat harmonie cre?ert onder werknemers om zo goed mogelijk een nieuw concept te lanceren op de markt, waar iedereen als ??n achter staat.

Referentie

Op aanvraag - Eventmanager

Als vertrouwd partner in de organisatie van onze evenementen weet PPeople ons iedere keer weer te verrassen.

Weten met wie je te maken hebt? Bekijk de LinkedIn pagina van de organisator.

Bekijk LinkedIn

Vrijblijvende offerte / prijsindicatie

Vraag vrijblijvend een prijsindiciatie aan en ontvang een antwoord binnen 12 uur!

  • Overzicht van top evenementenbureaus in Nederland
  • Vergelijk snel en eenvoudig de specifieke kenmerken van de bureau's
  • Bekijk de aantoonbare wapenfeiten
  • Kom direct in contact met de juiste personen binnen het bureau