XSAGA

XSAGA

  • Conceptueel
  • Organisatorisch
  • Strategisch
  • Out-of-the-box
Wat doen jullie concreet anders dan de andere evenementenbureau's
Bij XSAGA hebben wij een grote passie voor mensen en merken. Wij verbinden ze met elkaar en plaatsen ze op een podium. In onze creatieve concepten kleuren wij graag buiten de traditionele lijntjes van de marketingcommunicatie en bestaan er geen grenzen binnen het vak van live communicatie. Wij denken middelen vrij en out of the box en geloven in het maken van écht contact met mensen en merken. Samen met onze opdrachtgevers verbinden wij onze creatieve en strategische denkkracht met onze productionele slagkracht. Wij zijn pas echt gelukkig wanneer wij onze klanten een kloppend verhaal presenteren dat tot in de kleinste details is doordacht op basis van ‘hét grote idee’.
Wat is jullie favoriete locatie voor een evenement en waarom?
Wij werken voor een rijke verscheidenheid aan opdrachtgevers die allemaal andere doelstellingen hebben. Hierdoor zijn wij bij veel locaties “te gast”. Dat maakt ons werk afwisselend en uitdagend. Wij zien de locatie als een middel om de boodschap van de opdrachtgever goed en helder over te brengen en op het podium te plaatsen. De locatie moet dus kloppen bij het verhaal.
Wat dreigde er mis te gaan gedurende een evenement en hoe hebben jullie dit opgelost?
Er kan altijd wat misgaan tijdens een event. Ons werk is immers mensenwerk. Toch proberen wij zo goed en kwaad als mogelijk te anticiperen op alle denkbare situaties. Wij kunnen veel bedenken en voorspellen hoe dingen gaan lopen, maar met het weer is ons dat nog niet gelukt.
Toon telefoonnummer Website

Al onze cases

Over dit evenement

XSAGA stond aan de wieg van het Allerhande Kerstfestival en was verantwoordelijk voor de creatieve en productionele invulling van dit unieke festival. Het Allerhande Kerstfestival vond plaats in Het Spoorwegmuseum te Utrecht. Op het festival werden de bezoekers meegenomen op een culinaire reis langs de lekkerste Kerstgerechten van het jaar. Deze internationaal prijswinnende en logistieke monsterklus trok gemiddeld 36.000 bezoekers en bereikte vele miljoenen belangstellenden via social media.

Over dit evenement

Ruim vier jaar na de officiële opening liep de nietsvermoedende leraar Stefan Kaspers uit Haarlem met zijn klas het Rijksmuseum binnen. Zonder dat hij het wist bleek hij de ‘10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum’ te zijn die op een bijzondere manier zou worden onthaald. Wat volgde werd vastgelegd in een bijzonder spraakmakende video die door alle internationale nieuwsagentschappen werd gedeeld waardoor de video wereldwijd ‘trending toppic’ werd. Hiermee werd de “Rijksmuseum blijft je verrassen”-claim internationaal onderstreept. Het concept en de film van XSAGA won in het jaar hierna meer dan 15 nationale en internationale communicatieprijzen op het gebied van effectiviteit en creativiteit.

Over dit evenement

Afgelopen jaar vierde Het Rode Kruis haar 150 jarige bestaan. De aftrap van dit jubileum vond plaats in Den Haag. De statige Ridderzaal vormde het decor van deze bijzondere viering met als belangrijkste gasten Prinses Margriet der Nederlanden en koning Willem-Alexander. Tijdens het programma dat door de NOS live werd uitgezonden, werd de Henry Dunant lezing voorgedragen door de toenmalige speciale VN-gezant Sigrid Kaag en werd het door Ad van Liempt geschreven boek ‘Hier om te helpen’ op feestelijke wijze aan de koning aangeboden. XSAGA produceerde deze bijeenkomst in nauwe samenwerking met het Rode Kruis en assisteerde datzelfde jaar meerdere keren bij de creatie en realisatie van de diverse feestelijkheden.

Over dit evenement

In februari 2018 was heel Nederland ‘Welkom bij Blokker’ op de Huishoudbeurs te Amsterdam. XSAGA produceerde daar alle negen dagen lang de inmiddels vermaarde Blokker Bingo waarbij de bezoekers van ‘het gezelligste dagje uit’ ieder uur kans konden maken op het winnen van bijzondere Blokkerproducten.

Over dit evenement

‘Sportmonologen’ is een theatervertelling van 15 minuten bestaande uit twee delen waarbij voormalige sporters een monoloog over hun leven houden, uiteenlopend van overwinnen tot falen en van grootse prestaties tot diepe teleurstellingen. Op deze manier worden bijzondere, heftige of verassende verhalen die schuilen achter sporters op een unieke manier gedeeld met een nieuw publiek. Sportmonologen is een project van XSAGA en wordt gemaakt door Patrick Roubroeks en Arthur van den Boogaard.

Over dit evenement

Het lekkerste pop-up feestje op kantoor! Met groot enthousiasme lanceerde wij op Eventstreet een fonkelnieuw concept dat vanaf november zal worden uitgerold over Nederland. Gour’met Elkaar (link filmpje) is het lekkerste én makkelijkste pop-up feestje van heel Nederland. Gewoon thuis met vrienden of met al je collega’s op de werkvloer. Ga snel naar (www.gourmetelkaar.nl) de website en boek nu met vroeg boek korting.

Weten met wie je te maken hebt? Bekijk de LinkedIn pagina van de organisator.

Bekijk LinkedIn

Vrijblijvende offerte / prijsindicatie

Vraag vrijblijvend een prijsindiciatie aan en ontvang een antwoord binnen 12 uur!

  • Overzicht van top evenementenbureaus in Nederland
  • Vergelijk snel en eenvoudig de specifieke kenmerken van de bureau's
  • Bekijk de aantoonbare wapenfeiten
  • Kom direct in contact met de juiste personen binnen het bureau